۱۳۸۷ فروردین ۱۶, جمعه

نيروهاى ملى و سلطنت طلبان

خانم مهناز، من هيچ زمينه مشتركى بين خواست هاو اهداف كمابيش روشن و آشكار و دمكراتيك تركها و اهداف عقب مانده و غير دمكراتيك رضا پهلوى نمى بينم. او حتى يك بارهم سيستمى را كه او وليعهدش بوده نقد نكرده است. او اگر ديگران امكانش را براى او فراهم كنند در پى احياى همان نظام پدرى و پدر بزرگى و بر اساس همان ديدگاه هاى ضد مردمى است. من شخصا بار ها نظرم را در مورد جناح سلطنت به رهبرى شاهزاده پهلوى گفته ام و آن ها را افراد و گروه هايى با گرايشات توتاليتر و غير دمكراتيك ميدانم. ايشان هيچ اعتقادى به كثيرالمله بودن ايرن ندارد، هيچ تصور روشنى از خودش به دست نمى دهد و تنها در پى غلبه روشنى برسياهى است. احتمالا هم ميخواهد اگر آمريكايى ها راه را براى بازگشت او هموار كردند همانطور كه براى پدرش كردند طى يك رفراندمى حداقل يك عمر بر تخت قدرت تكيه بزند. نيرو هاى سلطنت طلب رسواتر و ورشكسته تر و بى برنامه تر از آن هستند كه نيروهاى ملى بخواهند حتى تصور نزديكى به آنها را هم داشته باشند. نيروهاى ملى در پى گسستن ابدى از افكار و اعمالى هستند كه رضا پهلوى و همراهان براى آن تبليغ ميكنند. من حتى براى نمونه هم كه شده يك بار هم كوجكترين سرنخى از نزديكى نيروهاى ملى به رضا پهلوى و سلطنت طلبان نديده ام. سلطنت طلب ها وپيشينگان آنها بدعت گذاران سياست و تفكر ننگين “واحديت” و اجرا كنندگان سياست هاى هويت كشى و فرهنگ زدايى بوده اند كه تا به امروز نيز اين انديشه ها وجود دارند و تا مدتهاى مديدى هم وجودخواهند داشت. لطفا نگاهى به سايت شاهزاده بيندازيد و سعى كنيد چند تا از نوشته ها را آنجا بخوانيد. ببينيد چه چيزى دستگيرتان مى شود. من چند روز پيش دنبال كلمات ترك و آذرى در آنجا گشتم دريغ از يك نتيجه. صلاح اصلح تركها آن است كه تا جايى كه ميتوانند از شاهزاده دورى جويند. البته ايشان هم هيچ علاقه اى به تركها ندارند و بنا بر اين هر كس راه خودش را مى رود. من هيچ انتظارى از ايشان ندارم چرا كه ايشان هيچ انتظارى از من را نمى توانند برآورده كنند. فكر ميكنم فاصله ها بسيار زياد تر از آن هستند كه اميدى به نزديكى آن ها باشد.

هیچ نظری موجود نیست: