۱۳۸۷ فروردین ۲۲, پنجشنبه

ساواك

فرهاد عزيز، اين منطق در مورد سازمان هاى اطلاعاتى و جاسوسى كه چون ديگران مى كردند و يا مى كنند پس ما هم مى توانيم عين آن كار ها را انجام دهيم و يا اعمال سازمانهاى ايرانى در گذشته ويا در حال حاضر را تطهير كنيم از نظر من كاملا مطرود است. جنايات ساواك و ديگر تشكيلات ضدانسانى زمان شاه كه تنها و تنها هدفشان حفظ ديكتاتورى سلطنت مخوف پهلوى به هر قيمت بود هيچگاه تحت هيچ شرايطى قابل توجيه نبوده و نخواهد بود.

جنايت در حق انسان هاى بى گناه هرگز قابل توجيه نيست و به اشد مى بايد پيگيرى و مسيولان آن مورد پيگرد قرار گيرند. و حتى اگر رضا پهلوى خود را ميراث دار تاج و تخت پدرش مى داند مسيول حقوقى جنايات پدرش نيز هست. شما نمى توانيد بگوييد من وارث پدرم هستم اما قرض هايش را ديگران بايد بپردازند. شما مى خواهيد سيستم خونريز سااك را با ديگر سازمان هاى اطلاعاتى و جاسوسى در غرب مقايسه كنيد. من حرفى ندارم اما با نوشتن دو جمله كه آن يكى ها هم ميكردند پس ساواك مثل آن يكى ها بود و زياد نبايد سخت گيرى كرد كمى كم لطفى است. با فاكت و سند مقايسه كنيد آن موقع مى توانم نظر دهم. هزاران اسير سلول ها و شكنجه هاى شاه و دستگاههاى وحشتناكش هنوز زنده اند و بحد كافى سند و مدرك عليه ساواك موجود است كه من هيچ نيازى به مقايسه نمى بينم.

مى گوييد سازمان اطلاعات استراليا يك نفر را به نا حق دستگير و او را آزار و اذيت كرده بود و حالا گندش در آمده است. من هيچ اطلاعى از اين موضوع ندارم اما حرفتان را مى پذيرم. پس از١١ سپتامبر چنين وقايعى بكرات در جاهاى ديگر هم اتفاق افتاده است. اين اعمال محكوم هستند و شما يك نفرآدم عاقل نمى توانيد پيدا كنيد كه چنين رفتار هايى را تاييدكند.

حالا آيا مى خواهيد اين مورد را با اعمال ساواك در رژيم شاه مقايسه كنيد؟ آيا اطلاع داريد چند نفر در استراليا بدينگونه و باحتمال زياد از راه هاى غير قانونى مورد آزار قرار گرفته اند؟ آيا آنها هفته ها زير شلاق بوده اند؟ آيا ناخن هاى آنها را كشيده اند؟ آنها چه مدت در سلول هاى انفرادى بوده اند؟ آيا آنها هم هر روز كتك خورده اند؟ چند نفر از آنها سر به نيست شده اند؟ چند نفر از آنها مخفيانه به جوخه هاى اعدام سپرده شده اند؟

مى دانيد چند نفر از قربانيان شاه و ساواك فرصت آن را داشتند كه در روزنامه ها وراديو تلويزيون مطرح شوند؟ آيا مى دانيد چند نفر از زندانيان سياسى توانستند در زمان شاه از رنجى كه بر آنها رفته در انظار عمومى سخن بگويند؟ آيا مى دانيد چند نفر از زندانيان سياسى اعاده حيثيت شدند؟ من حتى يك مورد هم نمى شناسم. شما هم نمى شناسيد!

من برداشتم اين است كه شما جهانى فكر مى كنيد و جهانى عمل مى كنيد و ذهنيتى “ماكرويى” داريد اما “ميكرو” ها را توجه نمى كنيد! برخا جزييات هم مهم هستند. همين يك مورد را كه در استراليا پيش آمده بايك ويا چند مورد كه در زمان شاه پيش آمده بود مقايسه كنيد و بدون پيشداورى هم مقايسه كنيد و نتيجه اش را به ما بگوييد. بعد هم در بياوريد چند نفر زندانى سياسى در استراليا وجوددارد و چند نفر از آنها تاكنون اعدام شده اند و چند نفر از آنها بى ناخن مى چرخند. من منتظر شما خواهم ماند.

هیچ نظری موجود نیست: