۱۳۸۷ فروردین ۱۲, دوشنبه

شهروند جهانى

دوست عزيز شيرازى اوغلو!!! با اينكه سعى خودتان را مسلما كرده ايد و عوض تمركز روى محتوا، تعداد كلمات وسطور كامنت پر پيام مرا شمرده ايد اما حتى در شمارش چند كلمه هم موفق نبوديد! ولى مطمين هستم اين شكست را با مردانگى تحمل خواهيد كرد. تعداد كلمات آن كامنت كه من فكر ميكردم مورد تاييد همه چانبه و شايد چند جانبه شما قرار گيرد داراى ٤٤٣ كلمه و ٢٤ سطر است. البته اين را تول من مى گويد راست و درستش گردن ايشان. به نظر ميرسد كه توافق ما در يك زمينه، كار كرام الكاتبين باشد. اما ازيك چيز اين بار خوشم آمد. حداقل حواس خودتان را روى نوشته من متمركز كرده ايد و اين شروع خوبى است. سعى در خواندن و درك طرف مقابل مهمتر و پر ارزش تر از كامنت هاى سريع اسير و مجابى است. اگراسم مراهم درست مى نوشتيد يك قدم بزرگ در مهيا ساختن زمينه مناسبى براى تبادل نظر پيدا مى كرديم. حالا گيرم بر طبق ادعاى شما نوشته ٤٤٣ سطرى من ربطى به سوال شما نداشت كه داشت حالا چرا نظر خود را از خوانندگان دريغ كرده ايد. مى توانستيد چند كلمه اى در مورد حقوق مادر زادى بنويسيد تا حالا كه مااين همه وقت طلايى مان را با خواندن سطور شما ميگذرانيم از نظرات شما هم آگاه مى شديم. راستى شما نگفتيد منظور و هدفتان از طرح اين پرسش چه بوده و چه هست. حالا فرض كنيد من از مريخ آمده ام. موضوع تعلق من به اين يا آن فرهنگ، به اين يا آن محدوده جغرافيايى معين، به اين و يا آن سيستم سياسى، چه گرهى از كدام مشكل چه كسى باز ميكند. من كه گفته ام خودم را در درجه اول يك شهروند جهانى مى دانم. آيا اين هيچ پيامى براى شما دربر ندارد. من گفته ام كه كسى به من مليت مرا در خانواده و محيط تربيتى_ تركزبان، القا نكرده است. من خودم را در تعيين مليت خودم كاملا آزاد مى دانم بويژه كه پس از رفتن شاهنشاه و برملا شدن دروغ بودن تاريخ نويسى سفارشى، خود را بيش ازپيش به ريشه و منشا زادگاهى خودم نزديك تر مى بينم.

هیچ نظری موجود نیست: