۱۳۸۷ اردیبهشت ۲۱, شنبه

كمك شهرداري تهران به لبنان

پياله چى عزيز، قبلا منصف بودن شما را تشخيص داده و آن را با بلندگو اعلام كرده ام. از واكنش سريع و بجاى شما سپاسگزارم. و اما كمى هم به ايراندوست بزرگوار گير بدهيم.

خبر چنين است:

“سخنگوي شوراي شهر تهران با اعلام اين كه طرح دو فوريتي كمك 30 ميليارد ريالي شهرداري تهران به لبنان در شوراي شهر با اكثريت آرا به تصويب رسيده است، افزود: اعضاي شورا تاكيد كردند كه اين مبلغ براي فعاليت‌هاي عمراني جوابگو نيست و بهتر است در كمك‌هاي مديريتي و نرم‌افزاري و يا در آموزش و تأمين متخصصان در اين كشور بكار گرفته شود.

دانشجو در پاسخ به اين كه چرا اين كمك از سوي شهرداري تهران به لبنان صورت مي‌گيرد، گفت: كمك به شيعيان در لبنان جزو وظايف ماست و بايد با حفظ ظرايفي اين همكاري را داشته باشيم…”
http://isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-1125061&Lang=P

ايراندوست گرامى در اين مورد چنين ميگويد:
“..کمک بجنوب لبنان یک مسئله سیاسیت که هر حکومتی بخاطر ان چنین میکند..این یار گیری های سیاسی همیشه در طول تاریخ بوده و هست و خواهد بود..”

مى توان با اين نظر مخالف بود. اما واقعيتى است كه وجود دارد و همانطور كه ايراندوست ميگويد يك مسيله سياسى است. چرا كه اگر نبود آوارگان و رانده شدگان و يتيمان و بيوه هاى همسايه شمالى، جمهورى آذربايجان هم مى بايستى از اين كمك هانصيبى مى بردند. كه نه تنها نبرده اند بلكه عوامل آنها با تمام قوا حمايت مى شوند كه مبادا آذربايجان قويتر شود.

اما ايراندوست از سوى ديگر مى گويد:
“اما برای این بچه های معصومی که بنوعی دچار حادثه آتش سوزی شده اند چه میشود کرد؟”

اولا كه در خبر ايسنا هيچ سخنى از كمك به بچه ها در بين نيست. سخنگوي شوراي شهر تهران اعلام مى كند اين پول بهتر است در كمك‌هاي مديريتي و نرم‌افزاري و يا در آموزش و تأمين متخصصان در اين كشور بكار گرفته شود. حالا فرض كنيم اصلا اين مبلغ براى كمك به بچه ها در نظر گرفته شده است. آن موقع تكليف سياست بازى چه مى شود؟

نظر با خبر نمى خواند ودر بطن نظر هم نمى توان تناقض را نديد. اين پول براى دودوزه بازى است و پيشبرد سياست هاى كثيف و مزدورانه و قرار نيست كمكى به كسى بكند.

هیچ نظری موجود نیست: