۱۳۸۷ خرداد ۲۵, شنبه

امام جمعه مسئول جنايت

امام جمعه تبريز مسئول مستقيم جنايت دستگاه هاى امنيتى

همزمان با پيش روى حركت ملى ترك ها در ايران و در راس آنها آذربايجان و با افزايش فعاليت هاى فرهنگى، اجتماعى و سياسى در بين فعالان، جوانان و دانشجويان و در كنار روند صعودى گرايش مردم به حركت و خيزش هويت طلبى و با ازدياد انعكاس اخبار حركات ملى در آذربايجان جنوبى در رسانه هاى خارجى و بين المللى، واهمه و ترس نيروهاى امنيتى و اطلاعاتى در آذربايجان نيز رو به افزايش است. آنها كه در قلع و قمع صداهاى معترض، آزادى كامل و صد در صد داشته و تاييد رهبرى و ارگان هاى نظام را نيز در پشت سر خود دارند، مى روند كه هر روز دستان مزدورشان را به خون جوانان ترك آلوده سازند.

تنها چند روز پس از به قتل رساندن قادر صديقى در جاده سنتوى تبريز به دست نيروهاى امنيتى رژيم ددمنش جمهورى اسلامى، بار ديگر جنايتكاران جنايت ديگرى آفريدند و يك فعال سیاسی ديگر را در تبريز به قتل رساندند. فرهاد محسنى نگارستان، فعال سیاسی آذربایجانی، چند روز پس از ربوده شدن بدست ماموران امنيتى رژيم بدست آنها بقتل رسيده و جنازه اش از سوى آنها به پزشکی قانونی در تبريز تحویل داده شد.

او كه در تظاهرات خرداد ٨٥ شمسى در تبریز به ضرب گلوله هاى آدم كشان جمهورى اسلامى زخمى و سپس دستگير شده بود ، دو سال پس از آن روز ها دو باره دستگير و در تاريك خانه هاى نظام اسلامى به احتمال بسيار زياد زير شكنجه هاى پست فطرتان و حلقه بگوشان امام جمعه تبريز و نماينده باصطلاح رهبر بقتل رسيد.

حجت الاسلام محسن مجتهد شبستري، امام جمعه تبريز و نماينده مستقيم خامنه اى در آذربايجان مسيول مستقيم چنين قتل هاى زير دستان خود بوده و مى بايد جزييات اين فاجعه انسانى را به اطلاع خانواده فرهاد و مردم آذربايجان برساند. به دستور او بايد بلافاصله كميسيونى بى طرف مسيوليت روشن كردن اين جنايت ارگان هاى امنيتى را بعهده بگيرد. اين كميسيون بايد در اسرع وقت جزييات دستگيرى، محل نگهدارى ، شكنجه و چگونگى به قتل رسيدن او را به آگاهى عموم برساند.

مجتهد شبسترى نماينده نظام و مسيول مستقيم قتل هاى سياسى در آذربايجان است. سكوت او و عدم رسيدگى به چگونگى جنايات بر عليه فعالان آذربايجانى پرونده بى كفايتى هاى او را چندين برابر مى كند. مسيولان نظام و از جمله محسن مجتهد شبسترى بايد بخوبى بدانند كه در فرداى چرخش قدرت در ايران ، در مقابل دادگاهاى مردمى پاسخگوى تصميمات و اعمال خود خواهند بود. مستبدانى كه امروز جوانان بى گناه را شكار و آنها را در شكنجه گاهها به قتل مى رسانند، بزودى پاسخگوى اعمال شنيع شان خواهند بود.

بنا به گزارش خبرگزارى فارس امام جمعه تبريز در خطبه نماز جمعه امروز ٢٤ خرداد چنين گفته است:

"امام جمعه تبريز همچنين با اشاره به سالروز شهادت چهار تن از اعضاي هيئت‌هاي موتلفه اسلامي گفت: شهيدان بخارايي، صفارهرندي، نيك نژاد و اماني در حركت‌هاي مردمي براي پيروزي انقلاب اسلامي نقش مهمي ايفا كردند. وي تصريح كرد: اين گروه در سكوت مرگبار آن دوران به حركت‌هاي مردم براي پيروزي انقلاب اسلامي جان تازه بخشيدند."

اكنون بايد خطاب به امام جمعه تبريز گفت تاريخ دارد تكرار مى شود. اكنون شما همچون دوران سياه رژيم پهلوى يك سكوت مرگبار نوينى آفريده ايد و اين فعالان و جوانان آذربايجانى هستند كه به حركت ملي جان تازه بخشيده اند. پس سكوت مرگبارتان را بشكنيد و جزييات جنايات نيروهاى امنيتى رابر ملا سازيد. جلوى قانون شكنى ها و خودسرى ها را بگيريد.

از سوى ديگر عدم انعكاس خبر جنايت رژيم در تبريز در مطبوعات و رسانه هاى فارس زبان باصطلاح اپوزيسيون رژيم به جز يك يا دو استثنا نشانگر فاصله عميق بين ديدگاهها و آينده سياست در ايران است. از كامنت هاى برخى وبلاگ ها حتى چنين بر مى آيد كه خيلى از اين "اپوزيسيونى" ها با رفتار ارگان هاى امنيتى در ايران موافق بوده و تلويحا آن را تاييد مى كنند.

چنين سياست و عملكردى از سوى هر كس كه مى خواهد باشد به تركها يك چيز مهم را مى آموزد و آن ضرورت تكيه به نيروى خودى و تلاش مستمر براى ايجاد و حفظ هويت مستقل براى مبارزه است. آن "اپوزيسيونى" كه امروز از سر به نيست كردن تركها خوشحال مى شود، فردا به هر نيرنگى متوسل خواهد شد تا جلوى بيدارى و حركت در آذربايجان را بگيرد. وظيفه حركت ملى و دمكراتيك آذربايجان دو چندان است. در كنار مبارزه خستگى ناپذير بر عليه بيداد گريهاى جمهورى اسلامى، همواره بايد باصطلاح اپوزيسيون را نقد كرده و دودوزه بازى هاى آنها را افشا كند.

مبارزه براى آزادى و دمكراسى و حق تعيين سرنوشت مبارزه اى بر حق و عادلانه است. براى ادامه راه رزمندگان حركت ملى بپا خيزيم و مشعل مبارزه آزاديخواه آنانرا بدست گيريم.

هیچ نظری موجود نیست: